Over ons

Judovereniging Shihan Drachten verzorgt al meer dan 35 jaar judolessen op een zeer leuke en kindvriendelijke manier, waarbij het plezier in de judosport voorop staat. Daarnaast wordt er veel aandacht geschonken aan de lichamelijke en persoonlijke ontwikkeling van de judoka´s, dit houdt in dat discipline en respect voorop staan.

JV Shihan vindt het meedoen aan wedstrijden niet het belangrijkste maar dat wil niet zeggen dat de judoka´s niet aan wedstrijden kunnen en mogen meedoen.

Om het wedstrijd-judo te stimuleren hebben wij de competitie “Judoka van het Jaar” in het leven geroepen. Wij vinden dan ook het meedoen belangrijker dan het winnen.

Ook is er binnen de vereniging plaats voor het G-judo, de gehandicapte sporter, zowel verstandelijke als lichamelijke gehandicapte judoka´s zijn van harte welkom.

Voor de verstandelijk gehandicapte sporter hebben we een aparte groep en voor de lichamelijk gehandicapte judoka wordt een plaats gezocht binnen de reguliere lessen.

Voor de oudere judoka´s ( 16 jaar en ouder ) is er ook voldoende plaats, hierbij staat techniek- en conditie training voorop. Bij deze groep komt het wedstrijd-judo minder aanbod. Deze groep is geschikt voor judoka´s die vroeger aan judo hebben en het nog eens weer willen proberen, maar ook voor volwassenen die judo voor het eerst gaan doen.

Kortom een kleine maar gezellige judo-vereniging

De lessen worden gegeven in GYM-ZAAL de Brekken,

de Brekken 47,